Structuur, ook thuis!
Deze pagina wilde ik beginnen met de defitie van structuur. Daar blijken honderden van te zijn. Heel toepasselijk is in elk geval: Structuur maakt functioneel.
Overzicht en gestructureerde aanpak geeft resultaat
Ook voor mezelf besteed ik veel tijd aan het brengen en vinden van structuur. Soms door alles eerst uit elkaar te halen, te onrafelen en te herschikken. Overzicht maakt werken effectief, leidt tot resultaat en tot plezier! Op een kar vol losse motoronderdelen kun je niet rijden, maar als ze op de juiste manier met elkaar verbonden zijn wel. Voor het zover is, zul je wel eerst het overzicht moeten hebben, alweer: structuur.



Professional Organizer
Ook in het dagelijks (privé-)leven kan het lastig zijn om overzicht te houden. Er is zoveel, zoveel informatie, zoveel spullen, zoveel wat nog moet. Zeker bij verhuizingen of ingrijpende veranderingen in de gezinssituatie kun je het overzicht even echt kwijtraken.
Ontwikkelen en realiseren van structuur is mijn werk. Om dat ook effectief toe te passen in privesituaties volgde ik de opleiding Professional Organizer bij het NBPO. Het vinden en borgen van structuur in zakelijke of privésituaties verschilt onderling niet zoveel van elkaar, bovendien beïnvloeden elkaar in elk geval: als je privé het niet lekker voor elkaar hebt, beïnvloedt dat zeker ook je werk. Structuur maakt funcioneel.
Overzicht in tijd en ruimte
Raak jij soms het overzicht kwijt, niet alleen in je spullen, maar kun je ook de tijd niet meer vinden om het op te lossen? Dan kan ik je helpen. Samen brengen we de situatie in kaart: Hoe wil je het graag? Wat moet er dan gebeuren? Wat staat er in de weg? Met die vragen en de antwoorden gaan we samen aan de slag. Ik adviseer en begeleid, waar nodig pak ik ook mee aan. Vaak is het zetten van de eerste stap, dat steuntje in de rug of het even overleggen over de werkwijze al genoeg om zelf al snel weer volledige regie te hebben en weer vrij te zijn in je eigen huis.
Meer weten? Bel of mail me, dan maak ik tijd en ruimte voor je!